prof. Mgr. PaedDr. Jan Michalík, Ph.D.
Profesní zaměření:
Postavení osob se zdravotním postižením ve společnosti,
s důrazem na právní úpravu vztahů v oblasti vzdělávání
prof. Mgr. PaedDr. Jan Michalík, Ph.D.
Profesní zaměření:
Postavení osob se zdravotním postižením ve společnosti,
s důrazem na právní úpravu vztahů v oblasti vzdělávání
Speciální pedagog a právník, profesor Ústavu speciálněpedagogických studií na Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. V současnosti její proděkan pro legislativu, organizaci a rozvoj. Profesně se zabývá postavením osob se zdravotním postižením ve společnosti, s důrazem na právní úpravu vztahů v oblasti vzdělávání, sociální ochrany a zaměstnanosti. Člen řady odborných a dalších grémií (člen Pacientské rady ministra zdravotnictví ČR, poradního orgánu Veřejného ochránce práv pro monitorování Úmluvy o právech osob se ZP). Krizový poradce v rodinách dětí s těžkým postižením a nevyléčitelným onemocněním (www.mukopoly.cz). Zakladatel a vedoucí celostátní zdravotně-sociální služby „Provázení“ (https://www.centrumprovazeni.cz). Autor desítek knih a odborných sdělení v dané oblasti. V minulosti vedl odborný tým zpracovatelů Střednědobé koncepce státní politiky vůči osobám se zdravotním postižením, schválené vládou ČR. Od roku 2010 jako hlavní řešitel vedl sérii projektů podpořených ESF a MŠMT, které přinášely systémová zjištění, analytické, metodické a diagnostické povahy. Výstupy těchto projektů naleznete na tomto portálu.
PaedDr. Pavlína Baslerová, Ph.D.
Profesní zaměření:
Problematika podpůrných opatření a jejich aplikace do vzdělávání žáků se SVP
PaedDr. Pavlína Baslerová, Ph.D.
Profesní zaměření:
Problematika podpůrných opatření a jejich aplikace do vzdělávání žáků se SVP
Na projektech podporujících společné vzdělávání spolupracuje od roku 2009. V té době pracovala jako ředitelka speciální školy, která sdružovala mateřskou školu, základní školu a střední školu s převahou dětí a žáků s mentálním postižením. Aktuálně působí jako odborná asistentka Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty UP v Olomouci. Zabývá se především profesní přípravou budoucích poradenských pracovníků. Byla členkou autorských týmů a později i manažerkou projektů, jejichž výstupy jsou zveřejněny na tomto webovém portále. V současnosti se podílí jako členka pracovních skupin i na revizi rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a pro vzdělávání žáků základních škol speciálních.
Mgr. Jana Barvíková
Profesní zaměření:
Posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků se sluchovým postižením
Mgr. Jana Barvíková
Profesní zaměření:
Posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků se sluchovým postižením
Vystudovala speciální pedagogiku. Celou profesní kariéru zasvětila poradenské práci v SPC pro sluchově postižené v Ostravě-Porubě, kde pracuje již více než 30 let. Primárně se zabývá péčí o děti, žáky a studenty se sluchovým postižením, a to již od jejich raného věku. Úzce spolupracuje s Centrem kochleárních implantací v Ostravě, má zkušenosti jako tlumočnice českého znakového jazyka, který také vyučuje v kurzech. Své dlouholeté zkušenosti předává studentům vysokých škol a v kurzech asistentům pedagoga. Podílela se na tvorbě některých vzdělávacích počinů v souvislosti se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Je spoluautorkou několika publikací vzniklých ve spolupráci s PdF UP v Olomouci zaměřených na diagnostiku, posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství žákům se sluchovým postižením.
Mgr. Jana Janková
Profesní zaměření:
Diagnostika, posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků se zrakovým postižením
Mgr. Jana Janková
Profesní zaměření:
Diagnostika, posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků se zrakovým postižením
Vystudovala speciální pedagogiku a učitelství na Pedagogické fakultě UK v Praze. Po absolutoriu nastoupila jako učitelka do MŠ pro slabozraké v Praze, později jako učitelka na 1. stupni ZŠ pro slabozraké. Při této škole pomáhala zakládat poradnu pro rodiče dětí se zrakovým postižením, ze které se později (1993) stalo speciálněpedagogické centrum. V roce 1996 začala pracovat ve školském poradenství na plný úvazek. V SPC se nyní věnuje především dětem s poruchou binokulárního vidění. Zároveň spolupracuje s Ústavem speciálněpedagogických studií PdF UP v Olomouci, s Národním pedagogickým institutem ČR a dalšími institucemi, kde při přednáškách a seminářích předává své praktické zkušenosti se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z důvodu zrakového znevýhodnění. V pracovní skupině pod vedením prof. Michalíka a dr. Baslerové vedla autorský kolektiv, který zpracovával materiály (Katalog PO, metodiky aj.) týkající se žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání.
Mgr. Eva Čadová
Profesní zaměření:
Diagnostika, posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s tělesným postižením
Mgr. Eva Čadová
Profesní zaměření:
Diagnostika, posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s tělesným postižením
Vystudovala obor Učitelství pro školy pro děti vyžadující zvláštní péči. Po ukončení studia učila na škole pro žáky s tělesným postižením v Brně na Kociánce a od roku 2001 se věnuje poradenské práci v SPC pro tělesně postižené V Brně, nyní v roli zástupkyně ředitele pro SPC při MŠ a ZŠ, Brno, Kociánka. Jako poradenský pracovník pracuje s dětmi a žáky ve věku od tří let do ukončení jejich vzdělávací cesty. V rámci práce s rodinou poskytuje podporu zákonným zástupcům dětí a žáků, kteří jsou v péči SPC, a také metodickou podporu jejich pedagogům. Své dlouholeté zkušenosti předává jako externí vyučující studentům vysokých škol a v kurzech organizovaných VIM Brno i budoucím asistentům pedagoga. Podílela se na tvorbě některých vzdělávacích materiálů v souvislosti se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V pracovní skupině pod vedením prof. Michalíka a dr. Baslerové vedla autorský kolektiv, který zpracovával materiály (Katalog PO, metodiky aj.) týkající se žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení a závažného onemocnění.
Mgr. Zuzana Žampachová
Profesní zaměření:
Diagnostika, posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s poruchou autistického spektra
Mgr. Zuzana Žampachová
Profesní zaměření:
Diagnostika, posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s poruchou autistického spektra
Zástupkyně ředitele pro SPC při MŠ, ZŠ a PrŠ Brno, Štolcova 16. Více než 30 let se věnuje problematice poruch autistického spektra, především vzdělávání dětí a žáků s autistickou poruchou. Speciální pedagogiku studovala na UP v Olomouci. Je absolventkou praktického výcviku v TEACCH programu pod vedením prof. T. Peeterse. Pracovala v sociálních službách a ve školství. Stála u zrodu prvních tříd pro žáky s autismem na Jižní Moravě. Od roku 2001 je krajskou koordinátorkou péče o žáky s autismem v Jihomoravském kraji. Spolupracovala na řadě koncepčních materiálů zlepšujících kvalitu života lidí s autismem, externě spolupracuje s MU v Brně, UP v Olomouci, s neziskovými organizacemi i s pracovníky státní správy. Účastnila se řady projektů zaměřených na podporu lidí s autismem. Věnuje se lektorské činnosti a výměně zkušeností v rámci mezinárodní spolupráce ve vzdělávání dětí a žáků s autismem (Dánsko, Německo, Slovensko, Polsko, Kosovo). Je autorkou řady publikací zaměřených na výchovu a vzdělávání lidí s PAS. Jako poradenský pracovník pracuje s dětmi a žáky ve věku od tří let. Aktivně vstupuje do vzdělávacího procesu dětí a žáků v mateřských, základních i středních školách.
Mgr. Renáta Vrbová, Ph.D.
Profesní zaměření:
Diagnostika, posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s narušenou komunikační schopností
Mgr. Renáta Vrbová, Ph.D.
Profesní zaměření:
Diagnostika, posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s narušenou komunikační schopností
Vystudovala jednooborovou logopedii a pedagogiku – sociální péči na PdF UP v Olomouci. Téměř tři desítky let pracuje v SPC v Olomouci (od roku 2022 součást PPP a SPC Olomouckého kraje) jako vedoucí SPC logopedického a krajský koordinátor logopedické péče ve školství. Externě vyučuje logopedii na PdF UP v Olomouci. Profesně se zabývá posuzováním speciálních vzdělávacích potřeb dětí, žáků a studentů s narušenou komunikační schopností. Specificky se zajímá o oblast neurovývojových poruch – zejména vývojové dysfázie. Má dlouholeté zkušenosti s diagnostikou a terapií narušené komunikační schopnosti a specifických poruch učení. Zajímá se o dynamickou diagnostiku a Feuersteinovo instrumentální obohacování. Ráda spolupracuje s učiteli mateřských a základních škol, lektorovala množství seminářů zaměřených na logopedickou prevenci a dopady NKS na vzdělávání. Je autorkou mnoha odborných článků o logopedii. Již 15 let se podílí na projektech zabývajících se posuzováním speciálních vzdělávacích potřeb dětí a žáků pod vedením prof. Michalíka. V týmu se podílela na tvorbě všech výstupů, které jsou umístěny na tomto portálu, speciálně publikací o žácích s NKS.
PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Profesní zaměření:
Tvorba koncepcí ve vzdělávání žáků zejména se sociálním znevýhodněním, posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s odlišným sociokulturním statusem
PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Profesní zaměření:
Tvorba koncepcí ve vzdělávání žáků zejména se sociálním znevýhodněním, posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s odlišným sociokulturním statusem
Je předsedkyní Society for All, z. s. (SOFA) a působí na Katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Zabývá se problematikou vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a chování, speciálněpedagogické diagnostiky a inkluzivní pedagogiky. V minulosti působila na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR v Sekci rovných příležitostí ve vzdělávání. Je lektorkou v kurzech dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a v kvalifikačních kurzech pro asistenty pedagoga. Podílela se na tvorbě Katalogu podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a souvisejících analytických a metodických materiálů. V SOFA se věnuje zavádění výzkumně ověřených přístupů v oblasti managementu chování žáků ve školách a podpory vzdělávání dětí s vývojovým traumatem. Je vedoucí pracovní skupiny věnující se systémovému uchopení podpory well-beingu ve vzdělávání v rámci projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+.
PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.
Profesní zaměření:
Posuzování speciálních vzdělávacích potřeb
a kariérové poradenství u žáků s mentálním postižením
PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.
Profesní zaměření:
Posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s mentálním postižením
Pracuje po celý profesní život v oblasti vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Je autorem a spoluautorem řady odborných publikací se zaměřením na podporu žáků s mentálním postižením. Podílel se na tvorbě mnoha metodik a kurzů v oblasti arteterapie, muzikoterapie, canisterapie, AAK a dalších intervenčních technik pro tuto cílovou skupinu. Pracuje na pozici ředitele brněnské Ibsenky – školy určené pro žáky s potřebou vysoké podpory z důvodů zdravotního postižení a je i ředitelem speciálněpedagogického centra. Stál u zrodu Asociace pracovníků SPC, byl jejím prvním předsedou. Byl a stále je součástí realizace projektů podporovaných pro oblast OPVK a OPVVV zejména ve spolupráci s IPPP ČR, NÚV, NPI a především s Ústavem speciálněpedagogických studií PdF UP v Olomouci. Lektoruje v kurzech organizovaných VIM Brno a podílí se na výuce studentů speciální pedagogiky na PdF UP v Olomouci. Je členem pracovní skupiny NPI ČR pro revizi RVP pro ZŠS a pro PrŠ jednoletou a dvouletou.
PaedDr. Petr Petráš
Profesní zaměření:
Posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s mentálním postižením
PaedDr. Petr Petráš
Profesní zaměření:
Posuzování speciálních vzdělávacích potřeb
a kariérové poradenství u žáků s mentálním postižením
Vystudoval speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě UP v Olomouci. Výchovou, vzděláváním a poradenstvím u dětí a žáků s mentálním postižením se zabývá 39 let, a to v roli učitele, výchovného poradce a ředitele školy. Působí také jako externí učitel na Ústavu speciálněpedagogických studií PdF UP v Olomouci, spolupracuje s VIM Brno, kde se jako lektor podílí na realizaci kurzů asistenta pedagoga. V rámci své publikační činnosti se věnuje především rozvoji komunikačních schopností u dětí s mentálním postižením, je autorem či spoluautorem publikací vzniklých zejména v rámci projektů Inovace činnosti SPC a Systémová podpora inkluzivního vzdělávání. Zapojen byl také v projektu IMUZA, a to v oblasti metodiky hudební výchovy u žáků s mentálním postižením. Je předsedou Asociace speciálně pedagogických center a podílel se a podílí na řešení aktuálních úkolů a problematiky ŠPZ v rámci ČR.
prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D.
Profesní zaměření:
Diagnostika a posuzování speciálních vzdělávacích potřeb
u žáků s mentálním postižením
prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D.
Profesní zaměření:
Diagnostika a posuzování speciálních vzdělávacích potřeb u žáků s mentálním postižením
Speciální pedagog – psychoped a dramaterapeut, akademický pracovník olomoucké alma mater, předtím mlékárenský technik, dělostřelec, student UP v Olomouci (speciální pedagogika), UJEP Brno (dějepis), DAMU (dramika), učitel zvláštní školy v Moravské Třebové (10 let), logoped při nemocnici (2 roky), dramaterapeut Psychiatrické nemocnice Kroměříž (v rámci klinického praktika 15 let). Autor více než 40 učebnic, monografií i beletristických knížek, pionýr dramaterapie v ČR, výtvarník a příležitostný divadelník. Jako spoluautor se podílel na mnoha výstupech zveřejněných na tomto portále.
prof. RNDr. Vít Voženílek, CSc.
Profesní zaměření:
Tematická, systematická a digitální kartografie
a modelování prostorových jevů
prof. RNDr. Vít Voženílek, CSc.
Profesní zaměření:
Tematická, systematická a digitální kartografie a modelování prostorových jevů
Přední český kartograf a geoinformatik, profesor geoinformatiky a zakladatel Katedry geoinformatiky na Univerzitě Palackého v Olomouci. Profesně se věnuje tematické, systematické a digitální kartografii a modelování prostorových jevů. Je autorem mnoha skript, učebnic, knih a tematických atlasů. V letech 2010 až 2014 zastával funkci prorektora UP v Olomouci pro informační technologie. Je viceprezidentem České kartografické společnosti a viceprezidentem Mezinárodní kartografické asociace ICA. Působí v redakčních radách domácích a zahraničních časopisů a je členem vědeckých rad několika fakult v Česku a na Slovensku.
RNDr. Alena Vondráková, Ph.D., LL.M.
Profesní zaměření:
Tematická a atlasová kartografie, grafický design a DTP, tyflokartografie a autorské právo
RNDr. Alena Vondráková, Ph.D., LL.M.
Profesní zaměření:
Tematická a atlasová kartografie, grafický design a DTP, tyflokartografie a autorské právo
Kartografka působící na Katedře geoinformatiky Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Jejím hlavním odborným zaměřením je tematická a atlasová kartografie, grafický design a DTP, tyflokartografie a autorské právo. Je spoluautorkou více než desítky kartografických atlasů, monografií a více než stovky odborných příspěvků. V letech 2017–2023 byla členkou Výboru České kartografické společnosti a šéfredaktorkou Zpravodaje ČKS, v letech 2018–2022 předsedkyní odborné hodnoticí komise soutěže Mapa roku. Dlouhodobě spolupracuje s komisemi Mezinárodní kartografické asociace, v letech 2015–2019 byla vice-chair komise Use, user and usability issues. Podílí se aktivně na popularizaci kartografie.
prof. PhDr. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.
Profesní zaměření:
Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb
u žáků se sluchovým postižením
prof. PhDr. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.
Profesní zaměření:
Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb
u žáků se sluchovým postižením
Speciální pedagog se zaměřením na surdopedii a ranou speciálněpedagogickou intervenci. Absolvent PdF Hradec Králové (učitelství 1. st. ZŠ) a PdF UK Praha (speciální pedagogika), dále UK Praha (Ph.D. speciální pedagogika, Ph.D. psychologie). Studium v zahraničí (NL, USA). V letech 1981–2002 učitel v surdopedických školách. Autorství nebo spoluautorství 38 knih (monografie NK). Od roku 2002 pedagog ÚSS PdF UP v Olomouci.
Mgr. Tomáš Habart
Profesní zaměření:
Tvorba a realizace koncepcí ve vzdělávání žáků
zejména se sociálním znevýhodněním
Mgr. Tomáš Habart
Profesní zaměření:
Tvorba a realizace koncepcí ve vzdělávání žáků zejména se sociálním znevýhodněním
Vystudoval FHS UK a romistiku na FF UK. Dvacet let se věnuje vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. V letech 2003–2007 působil v Partners Czech v mezinárodním USAID Roma Integration Program. Od roku 2008 pracuje v Člověku v tísni ve vzdělávacím programu Varianty, který od roku 2016 vede. Podílí se na vzniku metodických materiálů pro pedagogy a asistenty pedagoga, lektoruje, zastupuje Člověka v tísni v této agendě na pracovních platformách. V letech 2013–2015 koordinoval část projektu Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR, v němž byl Člověk v tísni hlavním partnerem Univerzity Palackého. Kromě inkluzivního vzdělávání se Varianty věnují i globálnímu a klimatickému vzdělávání a tématu migrace.
Mgr. Martina Habrová
Profesní zaměření:
Posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s odlišným sociokulturním statusem
Mgr. Martina Habrová
Profesní zaměření:
Posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a kariérové poradenství u žáků s odlišným sociokulturním statusem
Vystudovala speciální pedagogiku se zaměřením na psychopedii a etopedii na Masarykově univerzitě v Brně a psychoterapii v Praze.
Svou téměř třicetiletou činnost v běžných i speciálních školách a poradenském sektoru doplňovala prací v sociálních službách a neziskových organizacích. V době svého působení v organizaci Člověk v tísni byla metodičkou Katalogu podpůrných opatření pro žáky se sociálním znevýhodněním a metodičkou pro oblast práce asistentů pedagoga.
V současné době pracuje jako vedoucí PPP, příležitostně lektoruje kurzy pro pedagogické pracovníky, poskytuje metodickou, mentorskou a supervizní podporu.
Mgr. Monika Morávková Vejrochová
Profesní zaměření:
Posuzování speciálních vzdělávacích potřeb
u dětí v předškolním vzděláván
Mgr. Monika Morávková Vejrochová
Profesní zaměření:
Posuzování speciálních vzdělávacích potřeb u dětí v předškolním vzděláván
Vystudovala předškolní pedagogiku na SPgŠ Nová Paka a speciální pedagogiku na UHK v Hradci Králové. V současné době působí jako ředitelka Mateřské školy Starý Mateřov, okres Pardubice. Předchozí pracovní zkušenosti získala v oblasti poradenství v SPC Svítání Pardubice. Profesní dráze v oblasti předškolního vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami se aktivně věnuje 25 let. Je absolventkou kurzu Programu Portage, který je zaměřený na pomoc dětem se specifickými potřebami a jejich rodinám. Ve volném čase se věnuje lektorské činnosti kurzů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se zaměřením na vzdělávání předškolních dětí s SVP. Je spoluautorkou několika publikací vzniklých ve spolupráci s PdF UP v Olomouci.
Mgr. Jaromír Maštalíř, Ph.D.
Profesní zaměření:
Kariérové poradenství a tranzitní program
u žáků s těžkým postižením
Mgr. Jaromír Maštalíř, Ph.D.
Profesní zaměření:
Kariérové poradenství a tranzitní program u žáků s těžkým postižením
Absolvent PdF UP v Olomouci, kde aktuálně působí jako odborný asistent na Ústavu speciálněpedagogických studií. V předchozích letech mj. pracoval jako sociální pracovník v denním stacionáři pro dospělé osoby se zdravotním postižením či třídní učitel na ZŠ pro žáky s mentálním a kombinovaným postižením. V odborné výukové a publikační činnosti zaměřuje na oblast poradenství osobám se zdravotním postižením či onemocněním a na jedince se SVP. Specificky se orientuje na témata úzce spjatá s ukončováním určité etapy života člověka (např. ukončování povinné školní docházky či středního vzdělávání a přechod do běžného způsobu života, přechod z ústavní pobytové služby do služby komunitního typu apod.) a na možnosti komplexní podpory při plánování (Transition Planning). Další oblastí jeho odborného vědeckého zájmu, výukové činnosti i klinické praxe je alternativní a augmentativní komunikace u dětí, žáků i dospělých osob s výrazně narušenou komunikační schopností. Aktuálně spolupracuje na vývoji pomůcky TETRECOM®, jež dokáže včas vyhodnotit obtíže ve čtení, počítání a porozumění v rozvoji rané gramotnosti a je založená na technologii eye tracking, sledující pohyby očí dítěte (https://www.tetrecom.cz/). Autorsky se podílel na publikacích zaměřených na kariérové poradenství a tranzitní program žáků se SVP.
PaedDr. Mgr. Hana Žáčková
Profesní zaměření:
Diagnostika, terapie a kariérové poradenství
u žáků se specifickými poruchami učení a chování
PaedDr. Mgr. Hana Žáčková
Profesní zaměření:
Diagnostika, terapie a kariérové poradenství
u žáků se specifickými poruchami učení a chování
Absolvovala studium speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě UK v Praze a následné rigorózní řízení. Poté vystudovala jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě UK se zaměřením na klinickou psychologii. Absolvovala rovněž terapeutický výcvik v rodinné terapii a postgraduální studium školní psychologie. Vlastní certifikát kvality Europsycholog. Má učitelskou praxi na základní škole a základní škole praktické, praxi v poradenství (PPP pro Prahu 10 a PPP pro Prahu 1, 2 a 4) i jako školní psycholog na ZŠ pro žáky se specifickými poruchami učení. Učila psychologii na Husitské teologické fakultě UK, je lektorem NIDV, Dys–centra Praha, nakladatelství Portál a dalších vzdělávacích pedagogických center. Pracuje dlouhodobě s dětmi se specifickými poruchami učení a chování a také v tomto oboru i publikuje (nakladatelství D+H, Grada, Portál). Pod vedením prof. Michalíka a dr. Baslerové vytvořila jako spoluautorka Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování.
PaedDr. Drahomíra Jucovičová
Profesní zaměření:
Diagnostika, terapie a kariérové poradenství
u žáků se specifickými poruchami učení a chování
PaedDr. Drahomíra Jucovičová
Profesní zaměření:
Diagnostika, terapie a kariérové poradenství u žáků se specifickými poruchami učení a chování
Absolvovala studium speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě UK v Praze a následné rigorózní studium. Má pedagogickou praxi – učila ve třídě pro žáky s poruchou školní přizpůsobivosti na základní škole, absolvovala celou řadu specializovaných kurzů (rodinná terapie, krizová intervence, reedukace SPU aj.). Pracovala jako metodička IPPP ČR – školitelka začínajících poradenských speciálních pedagogů a metodička školních poradenských pracovišť na základních školách. Od roku 2006 byla externí lektorkou PdF UK v Praze. Má poradenskou praxi – pracuje v Pedagogicko-psychologické poradně pro Prahu 1, 2 a 4 a v ambulanci klinické psychologie ve Fakultní nemocnici Bulovka v Praze. Ve své praxi čerpá i z rodičovské zkušenosti matky dvou synů s ADHD. Je spoluautorkou řady odborných a populárně naučných publikací a pomůcek k problematice specifických poruch učení a chování a k předškolnímu období. Je také autorkou didaktických pomůcek zaměřených na osvojování českého jazyka, Vytvořila např. i trojdimenzionální reliéfní pomůcky k české gramatice nebo výukové koberce.
Své praktické zkušenosti předává i jako lektorka v různých školských zařízeních apod. Pod vedením prof. Michalíka a dr. Baslerové vytvořila jako spoluautorka Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování.